Posts

Showing posts from June, 2012

sebuah perjalanan yang dipinjamkan...

hidup... tak semuanya indah.. tak semuanya manis... kadangkala ia membawa titisan kekecewaan... di saat yang lain membawa angin kepahitan... namun itu lah kehidupan seorang manusia...
hidup... walaupun pahit... walaupun berduri... ia perlu dijalani... kerna dengan laluan beralun itu... seorang manusia mampu terus berdiri... seorang manusia itu mampu untuk terus bernafas...
dan  kehidupan itu yang mengajar manusia... menjadi seorang insan yang lebih baik...
itulah keindahan sebuah perjalanan.... kita tak kan merasai kemanisan tanpa melalui rintangan yang disediakan oleh Allah yang maha berkuasa... hanya dengan dugaan dan cabaran, kita akan lebih menghargai setiap hembusan nafas yang dipinjamkanNya... 

subahanallah.. besarnya kuasa Mu, ya Allah... alangkah indahnya jika aku mampu melihatnya dari dahulu.. tentu aku tidak akan tersasar dari jalanMu... tentu akan tidak akan mengeluh dengan setiap ujian yang Kau berikan.. moga aku tidak terus buta melihat laluan yang Kau ukirkan untukku... Amin....

gurls nyte out...

kemarin aku spend tyme ngan ex-roomate n 2 member dier... walaupun x bape chat, aku tetap epy... terlalu epy.. tq ecah, zana n kak long.... u guys da mewarnai malam yg suram untukku... kitaorang x de la g merewang mana pun.... just g melepak je... kitorg p melepak kat uptown... -alor star- tp x ramai sngat org kat stadium.. mayb sbb x de games kot mlm 2...  then kitaorg spend tyme kat i city versi alor star... bleh cuci mata ckit.. haha.... gler nye gatal... haha.... macam2 ragam manusia yg bleh aku perhatikan... sebab 2 kita kena sedia menerima setiap ragam yang ada.. baru la kita x pening2 nak melayan karenah org.. hehe... after minum2, kitaorg balik la.. nyer la semangat nak tengok bola.. upenyer tv3 x siar.. hahaha.. nye la nak marah... anyway aku tetap epy.. thanks adik2 akak.....

bermulanyer sebuah perjalanan baru....

alhamdulillah... aku bersyukur Allah masih meminjamkan nyawa untukku... aku bersyukur kerna Dia masih memberikanku kekuatan untuk terus berdiri di tengah badai.. alhamdulillah aku masih mampu tersenyum dan merasai kebahagiaan setelah dilanda tsunami kekecewaan... alhamdulillah aku mampu untuk melupakan apa yang telah terjadi antara kami tanpa perlu mengambil waktu yang lebih lama.... kini aku mampu untuk mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun hatiku pernah dirobek....
apehal lak nak jiwang3 pepetang nie.. huhu.. >< hari nie aku da bergelar pelajar sem 6... -gler nyer bangga- ble tengok jadual kelas sem nie... aku tak tau nak senyum ke nak nangis.. haha... kalu satu hari korang kena blaja math smpai 4 jam pe korang rasa???? hope aku mampu la survive dlm kelas... -jangan hanyut dlm mimpi da- so..  aku wish kat suma rakan seangkatan ngan aku... gud luck utk semester baru.... chaiyok!!!

changing the black route

da dua minggu aku cuti... perasaan??? epy ade.. sunyi pun ade... epy sebab bleh spend tyme ngan ma.. ngan abah.. sunyi sebab slalu kena dok sorang... huhu... org len kan keje....  hidup aku... full with black colour... sometyme it just make me feel that i'm just a burden to every1... why i can't have a colourful life like others... now i think i find the answer for that question... aku perlu mencari jalan pulang.. jalan yang diredhai Allah swt.. hanya dengan itu aku mampu untuk perolehi kebahagiaan hakiki yang sering aku cari... insyaAllah aku akan terus mencari redhaNya dan kebahagiaan yang disediakan dariNya untukku....