Posts

Showing posts from March, 2012

at school... smiling while crying...

this is the third week i'm doing my practicum at sekolah kebangsaan bukit hijau... really fun... it teach me a lot to prepare myself in becoming a great teacher... i hope i can be....
last Thursday, i had been observed by my lecturer..  but it not so creep because i'm doing pair teaching.. i had my partner with me all the time...  we help each other during the process... it quit relieve..... :)
but i can't keep lying to myself... i keep smiling and laughing in front them... but i'm crying all along... i don't know how long i have to keep being like this..
i'm trying to be more stronger than i can be.. but our memories keep chasing me.. even when i close my eyes... why i have to be this kind of girls.. why i can't hate a guy that ruin my life... my trust... my love....
but i know.. only i can find the answer... even i have to wonder around the world... no one can help me to find my way... it has to be me... i will try more harder than i used to do... insyaAllah....
keep smiling and…

rindu kamu sangat2....

ya Allah..
kenapa aku perlu merindui insan yang melukakan hatiku...
kenapa aku menyayangi insan yang memusnahkan jiwaku...
kenapa aku perlu mencintainya walaupun aku disakiti....


benar...
aku memang insan yang benar-benar lemah...
lemah dalam godaan cinta dari seorang insan yang berjaya mengetuk pintu hatiku secara tulus...
dia tak perlu mencuba kerna aku membukakan pintu itu...
namun akhirnya aku lemas sendiri...


tapi kenapa aku masih tak mampu untuk melupakannya...
sedangkan jiwaku hancur.. hatiku hanya tinggal debu...
subahanallah.. aku benar-benar izinkan diri aku dilukai...


aku ingin sekali bangkit sperti dulu... 
sewaktu dia masih tiada dalam diari cintaku...
aku perlu hilangkan semua kenangan antara dia dan aku...
aku benar-benar perlu meletakkannya jauh dari hatiku...
aku perlu pulangkan kasihku padanya..
hanya itu yang akan memulangkan cahaya dalam jiwaku...


kalau kamu baca tinta hatiku..
aku benar-benar inginkan pertolongan darimu...
kau telah lukai hatiku..
kau telah hancurkan jiwaku...
aku moho…

1st day ngajar....

25 mac 2012...
hari ni hari pertama aku benar-benar menjadi seorang guru..
hari ni aku dan artner praktikum aku mula mengajar...
ketaq x yah cakap la... asa kaki da x mampu tuk tanggung badan aku..
cam nak pengsan pun ada...
baru la aku sedar seorang guru ada tanggngjawab yang amat besar....
sape cakap kerja cikgu ne senang... memang nak kena pelangkung la jawabnyer...
anyway.. aku hapy sangat sebab aku mampu utk memberikan ilmu utk anak murid aku.... 

yours....mine...

Image
how i want to kill him from my heart?? he was the most perfect guy i ever meet... the most sweet and adorable man...
i love what he likes... until now... everything i do.. i have.. make me remind of him...  sometime it almost make me go out of my mind..
i love to eat what he use to eat with me... i love to spend time where we used to go.. i love the songs which he used to sing... why???
sometime i laugh by myself when i remember our moment... why i have to love him with all my heart... even after what he did... is this my true first love? emm....
i really miss him with all my heart... i admit i still in love with him.. i really need to kill him from my heart... if he can forget me just like that.. why can't i??


menangis lagi....

nape awak msj saya lagi.. awak tak perlu susah2 nak mesej saya kalu hanya nak bagitau perkara tu... saya da minta tolong orang tuk selesaikan dengan awak... awak memang anggap saya sebagai perempuan tak de maruah ke sebenarnya???? mudah2 orang amek.. mudah2 orang buang.. pas 2 mudah2 amik balik... 
awak tak perlu nak uji saya dengan berabang-abang.. memang saya akui hati saya masih bersama awak. tapi luka telah menutupi hati tersebut. saya masih berusaha untuk membuang awak dari hati saya,,,... di saat saya mula melupakan awak... awak mesej saya balik.. awak tau tak betapa sakitnya saya hanya untuk membuang bayangan yang awak tinggalkan... 
tolong jangan sakiti saya lagi. jangan tambahkan duka saya.. saya separuh mati hanya untuk melupakan awak.. jangan biarkan saya terus hidup dalam bayangan awak sedangkan awak telah memilih untuk membuang saya... . izinkan saya kembali mencari senyuman saya walaupun tanpa awak... sukar tapi saya harus lakukan demi maruah diri saya yang awak telah permai…

praktikum fasa 1...

hari ni 1st day aku buat praktikal aku... berdebar gler beb.. satu malam x leh tido.. suwey tul....
aku buat praktikal kat  SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT HIJAU....  glernyer bangga... hahaha... aku buat benda alah nie ngan dak2 laen..  memang mati kering la kalau aku buat sowang... aku buat ngan dayah, dak klas aku... plus lin, dak pj... memang hawau ar.... tapi happening gler...
cikgu2 kat skolah 2 pun superb mesra beb... memang asa cm bertuah gle ar... walaupun skolah 2 dok kat kawasan kampung... kawasan skolah 2 lawa kot....
dah la... daripada aku dok meroyan kat sini baek aku tido dl... esok kena bngun awal ag.. nak g skolah ag.... HEHE...
...I HOPE I CAN BE A GOOD TEACHER AND FRIEND TO MY STUDENTS....

lagu jiwaku...

skunk ni aku da de hobi baru...  ske dengar lagu-lagu slow motion...  salah satunya...

wali band -doa untukmu sayang-

really fall in luv with this song..  and  i really hope 2 find this guy cause i want to be a better person....


penghibur lukaku...

Image
pompuan ngan novel.....
memang ngam..
cam laki ngan bola la kan...
hua... hua... hua...


skunk ni kalu free je.. mesti aku bantai novel..
tiap2 weekend aku prabih duit bli novel...
hahaha.. kalau la ma aku tau....
ni antara novel yang aku baca...











hidupku...

Image
da lama aku x tulis kat sini.. mayb sbb jiwa aku tngah kucar kacir... da mcm kena landa puting bliung da... hahaha.. sah aku da sewel.. dulu aku gelak ble org pmpuan jd bodo sbb lelaki.. tp skunk aku tau cm ne yg diaorg dok ase.. mmg cinta mampu menghancurkan jiwa pencinta yang tulus... emm.. insyaAllah aku akan bangkit walaupun aku akan ambik masa yg lama utk mencari diri aku sebelum aku bertemu cinta dahulu...
aku yakin Allah itu maha adil.. Dia mengetahui segalanya.. Dia pinjamkan aku perasaan indah walaupun seketika.. Dia menggantikan perasaan itu dengan kekecewaa yang teramat dalam... namun aku yakin, ble tiba saat yang tepat... saat aku mampu terus berdiri melepasi segala badai ini, Dia akan memberikan sesuatu yang telah ditulis untukku...insyaAllah aku akan cuba utk terus tabah walaupun payah...
aku bersyukur.. walaupun jiwaku ranap, aku masih mampu menyembunyikannya dari mata insan lain... aku masih mampu untuk terus berdiri dan menyelesaikan tugasan yang perlu aku lansaikan.…