Posts

Showing posts from 2013
dua tahun aku mengubati luka. dua tahun aku membina jiwa. dua tahun aku mencari ketenangan. dua tahun aku kembali menjadi aku setelah kau musnahkan jiwaku. kau tinggalkan aku tanpa sepatah kata. kau pergi dariku tanpa satu kesalan. kau menjauh dariku tanpa aku ketahui kenapa.

tika aku kembali menjadi aku. tika aku temui kedamaian yang dicari. tika aku temui kekuatanku yang hilang. tika lukaku telah sembuh. kenapa kau perlu hadir sekali lagi untuk musnahkan segalanya. kenapa kau hadir kembali dengan kata-kata yang membelai jiwa seorang wanita. kenapa kau perlu kembali?

aku tak pernah doakan kau untuk kembali padaku. aku penat dengan kesakitan yang kau berikan. aku lelah dengan pandangan umi kesayanganmu disini. aku sakit dengan pandangan insan lain padaku.adakah ia masih belum cukup bagiku untuk melihat aku rebah mencium bumi? adakah belum cukup untuk melihat aku tersiksa. adakah belun puas kau melihat aku menderita.

mungkin kau kata kau khilaf. tapi dimanakah silapku. kau lakukan aku …
Image
single? adakah salah? adakah ia menjadi satu dosa? adakah pelik orang yang masih sendiri? aku pernah merasai kemanisan cinta.. dan aku juga pernah merasai kepahitan cinta... jika aku pilih untuk sendiri dari terus hidup dalam kepahitan, adakah ia turut menjadi satu kesalahan....

aku penat untuk membalas pandangan mereka... aku tahu aku masih sendiri dan kamu telah berpunya.. namun layakkah kamu untuk melihat aku dengan mata itu... aku juga punya hati.. punya jiwa.. sungguh aku terasa namun aku tidak mampu untuk bersuara..

ya, aku cemburu melibat jiwa yang telah menemui cinta yang dijanjikan untuknya.. namun aku tetap bersyukur kerana masih dikurniakan cinta keluarga.. aku sentiasa mendoakan kamu bahagia dan aku berharap hapuskan lah pandangan mata itu hanya kerna aku sendiri... hentikan soalan yang aku sendiri tidak punya jawapan.. aku hanya percaya dengan janji dari Allah.. Dia telah menulis ceritera hidupku dan Dia yang mengetahui segalanya.. 


Image
saat hancurnya sekeping jiwa warasku terbang bersama saat hatiku ditoreh luka jasadku berada di awangan
namun kan tiba satu saat, warasku kan kembali jasadku kan pulang tangisanku kan berganti tawa senyummu kan bertukar tawar
itulah aku wanita yang sentiasa teguh berdiri bangkit megah dari luka yang kau hadiahkan....

karenah pasangan dalam percintaan...

Image
masa loving....
si uda mengintai cinta... si dara tersipu malu... si uda hulurkan kasih... si dara berikan sayang... si uda curahkan cinta... si dara tersenyum bahagia...
masa clash....
kau lafazkan sayang... kau ikrarkan cinta... kau beli jiwaku... kau rantai hatiku... setelah ia milikmu... kau hempas anganku... teganya kau sang pencinta...
pengajarannya.. jangan terlalu berharap pada yang tak pasti.. jangan terlalu kasih pada yang belum halal... jangan terlalu menyayangi sebelum sah jadi milik kita.. -ingatan untuk diri sendiri jugak-
Image
alhamdulillah... aku masih diberikan ruang untuk bernafas di muka bumimu ya Allah... macam-macam benda yang jadi.. benda-benda yang x dijangka.. sungguh besar kuasaMu, x de sape yang mampu menghalang.... 

dari tanggal 30/6/13 hingga 25/7/13, aku menjalani sesi intership di Sekolah Kebangsaan Hutan Kampong. alhamdulillah aku dapat laluinya dengan baik.. terima kasih ya Allah... dengan keizinanMu, kami dapat laksanakan segala yang dirancang. macam-macam pengalaman yg dpt aku ambil dlm masa sebulan tu.. sungguh, cikgu bukan je bekerja sbgai pengajar.. tp cikgu kena mahir dlm semua bidang.. ne la tau de tugas tiba-tiba yang kena buat... so.. nak jadi cikgu kena kuat.. kena teguh.. kerana jika cikgu rebah, anak turut turut tumbang.... 

kini aku lebih menghargai dunia perguruan berbanding saat pertama aku bergelar guru pelatih.. moga aku mampu untuk terus berjuang di medan pendidikan.. amin...


trust, a simple word... but... need a lot of courage... just to give it to someone else... therefore... u should never ruin it.. u should always cherish it...
Image
assalamualaikum... good morning... kembali gak aku kat sini... da lama diam.. kesnya x taw nak share pe.. huhu.. maklumlah bukan org bnyak idea... anyway, skunk aku da bergelar student final year.. rasa cam x caye je.. rumahnya da hampir 5 tahun setengah aku menimba ilmu kat bumi jitra ni... alhamdulillah.....

ble ingat2 balik, da mcm2 benda yg aku kena lalui sepanjang kat sini... de yg sedih, de yg epy, de yg menyakitkan... kalu dulu setiap kenangan yg menyakitkan akan buat aku nangis.. tp kini semua tu buat aku makin kuat dan menghargai org yg sentiasa ada di sekeliling aku... betullah kan.. pengalaman akan mematangkan seseorang... alhamdulillah...

sekarang ni aku rasa aku bleh jd lebih kuat... insyaAllah aku akan sentiasa cuba pegang segala kenangan aku kat sini sebagai rencah yang dah mewarnai hidupku.. walaupun pedih, ia tetap memberikan seri dalam perjalananku sebagai seorang penuntut.. dan isyaAllah pengalaman ni akan membantu aku dalam perjalananku sebagai seorang guru satu hari…
i know i've nothing i'm nothing i'm miss lonely 4ever but i also know i always have Him the only one the truly love the faithful lover only Him Allah swt
insan yang bernama manusia tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki... ble tak cantik... minta nak jd cantik... ble da cantik.. nak jd lebih cntik.. emm... sifat yang memang ada dlm diri manusia..
kenapa kita slalu mencari yang sempurna.. kenapa kita tidak mencari yang tidak sempurna tapi mampu melengkapi... kenapa kita suka kepada yang indah.. kenapa kita tidak mengindahkan sesuatu yang buruk..

cikgu

Image
seorang guru besar tanggungjawabnya....
seorang guru perlu mengajar... mendidik... menegur... membimbing...
tapi jika seorang guru itu tidak mampu untuk membimbing dirnya sendiri...
layakkah dia digelar seorang murrabi...

jika punya ilmu...
tapi tidak digunakan di jalan yang benar...
bergunakah ia...
jika punyai akal...
namun bertindak berlandaskan nafsu...
bergunakan anugerah Allah itu...

seorang guru perlu waras dalam tindakan dan perkataan...
seorang guru perlu bijak dalam setiap tindakan....
seorang guru perlu mendidik jiwa sendiri dahulu sebelum beralih ke jiwa murid...
hanya itu yang akan memberi kesan terhadap jiwa yang dididik....

moga aku mampu untuk menjadi seorang guru yang bukan sahaja mampu mendidik jiwa murid tapi turut mendidik jiwa aku sendiri... amin..


kenangan di SKHK

Image
lama x conteng kat sini... bz?? x jugak... malas?? ada la cikit2... huhu... skunk ni aku masih dalam tyme praktikum.. sibuk tyme praktikum ni mmg x dpt elak.. tp best.. :) ni antara moment comel kat skolah... hehe..