Posts

Showing posts from September, 2012

11 september

11 september...
my parents' anniversary... the happiest day in their live... the day that u can be with ur lover as promise.. i really hope i can celebrate mine in future.. but i also need to accept if there is no anniversary in my life 4 ever... but, i really epy 4 my mum n dad... adik sayang ma ngan abah sangat2.. i really hope u will always be with me 4ever.. i can't stand if u r gone.. 
"ya Allah, kau berikanlah kesihatan yang baik untuk kedua orang tuaku... kau lindungilah mereka daripada sebarang kecelakaan dan kesedihan... kau jadikan lah aku sebagai seorang anak yang dapat menyenangkan hati orang tuaku... aku mohon padamu ya Allah, izinkan lah mereka trus bersama di sisiku.."
11 september..
aku kehilangan seseorang dalam hidupku.. tepat jam 12 malam.. sungguh aku masih engat detik itu.. tapi aku tetap b'syukur kerana masih diberi kesempatan utk berada di sisinya di saat kau ambil dia dari sisi kami...   ya Allah.. sungguh aku rindu... dialah satu-satunya datuk…
Image
2 3 hari ni ada cirita panas ek.. kisah macam mana seorang blogger ni menterjemahkan pandangannya terhadap kerjaya seorang guru... mmg btol negara kita ni mengamalkan demokrasi tp masih perlu menjaga sensitiviti.. kita rakyat malaysia.. x kira la kita blaja kat ne pun.. kita ttp kena jaga jati diri sbg seorang rakyat malaysia.. bercakap de caranya... berjalan ade lenggoknya... perkara tu kan yang menjadi kebanggaan kita...
aku tau ramai yg trase ngan tinta blogger tu.. aku pun jd panas hati gak.. walau pun aku nie baru je b'gelar guru pelatih... tp pandangannya tu btol2 menyakitkan hati... tu prasaan aku yg baru b'gelar guru pelatih.. x dpt bayangkan kalau guru-guru yg da lama b'gelar warga pendidik lak... 
aku tak tipu.. dulu aku pernah anggap kerja cikgu ni mudah kalu nak dibandingkan ngan keje laen, cntohnya enginer, doktor, etc... tp ble aku sndiri da merasai susahnya perjalanan utk jadi seorg guru, aku lebih menghargai kehadiran seorang guru dalam hdp aku... itu baru p…