2 3 hari ni ada cirita panas ek.. kisah macam mana seorang blogger ni menterjemahkan pandangannya terhadap kerjaya seorang guru... mmg btol negara kita ni mengamalkan demokrasi tp masih perlu menjaga sensitiviti.. kita rakyat malaysia.. x kira la kita blaja kat ne pun.. kita ttp kena jaga jati diri sbg seorang rakyat malaysia.. bercakap de caranya... berjalan ade lenggoknya... perkara tu kan yang menjadi kebanggaan kita...

aku tau ramai yg trase ngan tinta blogger tu.. aku pun jd panas hati gak.. walau pun aku nie baru je b'gelar guru pelatih... tp pandangannya tu btol2 menyakitkan hati... tu prasaan aku yg baru b'gelar guru pelatih.. x dpt bayangkan kalau guru-guru yg da lama b'gelar warga pendidik lak... 

aku tak tipu.. dulu aku pernah anggap kerja cikgu ni mudah kalu nak dibandingkan ngan keje laen, cntohnya enginer, doktor, etc... tp ble aku sndiri da merasai susahnya perjalanan utk jadi seorg guru, aku lebih menghargai kehadiran seorang guru dalam hdp aku... itu baru perjalanan utk jd guru.. belum jd guru ag tu... 

tiada benda yg senang dlm dunia ni... keje la ape pun, suma de lebih & kurang... sumanya b'gantung pada niat dan minat... hanya itu yg akan menyenangkan perjalanan kita dlm melakukan apa kerja sekali pun...


-tuk para guru, jom kita amik kata2 bloger tu dan jadikan sebagai azimat dlm mendidikan generasi muda negara-

Comments

Popular posts from this blog

manusia