Posts

Showing posts from 2012

ibu.. bapa... aku...

ibuku tidak pernah mendidikku untuk melukai hati orang lain.. bapaku tidak pernah mengajarku untuk memutar belitkan kata insan lain... ibuku tidak pernah menyuruhku mementingkan diri sendiri.. bapaku tidak pernah memintaku untuk mengganggu keharmonian insan lain...
ibuku sering berkata sabar... bapaku sering berpesan jangan ikut amarah.. ibuku sering berkata biarkan mereka... bapaku sering berpesan jangan endahkan mereka...
namun aku... hanya seorang gadis.. hanya seorang insan yang tidak punyai jiwa yang kuat.. hanya seorang insan yang sering jatuh dalam mengahadapi kekusutan..
kataku sering disalah ertikan.. kataku sering diputar belitkan... kataku sering digunakan untuk menjatuhkanku.. kataku sering digunakan untuk melukakan hati insan lain..
tingkahku sering diperhatikan... gerakku sering diterjemahkan... tingkahku sering disalah tafsirkan... gerakku sering dipersalahkan..
berkata.. sering disalah anggap..berkata.. sering dituduh menyakiti... berdiam... sering dikatakan sombong... berdiam... sering dil…

berfikir guna akal bukan guna kepala lutut...

aku menyampah tul la ngan manusia yang bercakap pakai kaki.. sia2 je Allah tu bagi akal tuk membezakan manusia ngan binatang tapi simpan je.... kalau ko rasa hebat sngat... tolong la guna usaha sendiri... jangan tau nak celup yg org punye je.. da la celup orang punye... pastu mengata itu ini pulak... memang tergolong dlm manusia yg plg aku benci la... 
kita ni bakal guru... tapi kalau diri sendiri pun x mampu nak didik, cam ne nak didik anak bangsa.. ce la piki skt... seorang guru slalu nasihat.. buat keje guna idea sendiri.. jangan dok kutuk hasil kerja org... tp kalu diri sendiri dok buat cam ne nasihat tu nak jalan.... ada otak.. ada akal.. pakai la.. jangan smpai jadi terumbu karang pulak...
TOLONG LA SEDAR DIRI TU SIKIT... MULUT TU ASYIK NAK MENGATA ORANG JE... JANGAN INGAT AWAK TU MULIA SANGAT.. TAK BAIK TAK PE.. ASALKAN BERUSAHA UNTUK JADI BAIK...  TU PUN DA CUKUP BUAT ORANG SAYANG..

11 september

11 september...
my parents' anniversary... the happiest day in their live... the day that u can be with ur lover as promise.. i really hope i can celebrate mine in future.. but i also need to accept if there is no anniversary in my life 4 ever... but, i really epy 4 my mum n dad... adik sayang ma ngan abah sangat2.. i really hope u will always be with me 4ever.. i can't stand if u r gone.. 
"ya Allah, kau berikanlah kesihatan yang baik untuk kedua orang tuaku... kau lindungilah mereka daripada sebarang kecelakaan dan kesedihan... kau jadikan lah aku sebagai seorang anak yang dapat menyenangkan hati orang tuaku... aku mohon padamu ya Allah, izinkan lah mereka trus bersama di sisiku.."
11 september..
aku kehilangan seseorang dalam hidupku.. tepat jam 12 malam.. sungguh aku masih engat detik itu.. tapi aku tetap b'syukur kerana masih diberi kesempatan utk berada di sisinya di saat kau ambil dia dari sisi kami...   ya Allah.. sungguh aku rindu... dialah satu-satunya datuk…
Image
2 3 hari ni ada cirita panas ek.. kisah macam mana seorang blogger ni menterjemahkan pandangannya terhadap kerjaya seorang guru... mmg btol negara kita ni mengamalkan demokrasi tp masih perlu menjaga sensitiviti.. kita rakyat malaysia.. x kira la kita blaja kat ne pun.. kita ttp kena jaga jati diri sbg seorang rakyat malaysia.. bercakap de caranya... berjalan ade lenggoknya... perkara tu kan yang menjadi kebanggaan kita...
aku tau ramai yg trase ngan tinta blogger tu.. aku pun jd panas hati gak.. walau pun aku nie baru je b'gelar guru pelatih... tp pandangannya tu btol2 menyakitkan hati... tu prasaan aku yg baru b'gelar guru pelatih.. x dpt bayangkan kalau guru-guru yg da lama b'gelar warga pendidik lak... 
aku tak tipu.. dulu aku pernah anggap kerja cikgu ni mudah kalu nak dibandingkan ngan keje laen, cntohnya enginer, doktor, etc... tp ble aku sndiri da merasai susahnya perjalanan utk jadi seorg guru, aku lebih menghargai kehadiran seorang guru dalam hdp aku... itu baru p…

pening...

skunk ni aku cuti raya... seminggu... cepat jer masa berlalu... da nak habih da seminggu tu... aku x tau nak ckp cam ne.. prasaan ni.. cam hepi.. but at the same tyme, cam x hepi.. so, aku nak clasify cam ne tu... 
kadang2 t'piki gak tuk putus asa... x yah pk pe da.. buat bodo je tuk suma benda... da putus jalan aku tuk gapai apa yg aku nak.. tp.. putus asa mmg bukan pilihan yg baik.. ble aku nak jd kuat, de je yg x kena.. pas tu pe yg aku nak kena buat... 
mmg hidup nie payah.. tapi mati pun lebih menyeksakan jika amalan ciput.. emm...

2nd week practicum...

emm.... second week.... little bit better than first week... why?? cause i'm buzy doing my rph... i dont have much tyme to bother with others probs... unfortunately there nothing much going on too... just a dull weeks for me... mayb i need to change my perception first then i can enjoy my second practicum... chaiyok!!!!

karenah budak zaman skunk...

ni minggu ke2 aku jalani praktikum ke2... banyak benda yg aku nak share ngan korang yg de baca bog nie... rendah sngat ke maruah org yg b'gelar guru pelatih... x layak ke seorang guru pelatih dihormati cam guru-guru yg lain.. 
emm... benda2 cm nie la yg buat aku makin down tuk setlekn akunyer praktikum.. ssh jugak ble kena ngaja budak bandar.. criusly aku lebih rela mengajar di kawasan kampung.. mungkin sbb aku pun budak kampung... tak biasa ngan karenah budak bandar..  
ya Allah.. moga aku kuat utk menamatkankan tugasan yg diberikan...

my first week practicum..

Image
sajer2... walaupun banyak keje... nak curi tyme gak... hehe... hari ni genap la 5 hari aku jalani praktikum fasa 2... x banyak yg dpt aku share... plus akunye skolah de exam.. hehe...
well.. org cakap gambar dpt terangkan banyak benda.. ni la aktiviti aku minggu nie...





 hari ketiga... aku lepak kat blk guru je.. ciapkan buku rekod la kononya.. hehe..







2nd day practicum...

hari ni perjalanan aku lebih baik dari kemarin.. x la cdh sngat... kemarin aku kena uruskan kertas soalan budak2 nie.. kena susun, kena stapler, letak ikut klas... tp bukan buat sowang ler.. kalu sowang konform biol nengok kertas2 soalan tu... baru taw prasaan cikgu2 aku dulu... huhu... 
hari ini.. aku jd pengawas exam lak.... haha.. 1st tyme tu... mau ancur dak2 tu... tp best gak la... baru la dpt tngok reaction dak2 tu.. dulu aku yg dok menjawab exam.. skunk aku b'peluang tengok jer owang jawab... haha.... 
yg paling cweet.. dak klas yg aku bakal prosakkan tu bg aku coklat... terkezut i... hehe... insyaAllah, hari2 praktikum aku akan bertambah baik... pray 4 me okey.....

1st day prakikum....

hari ni merupakan hari pertama aku menjalani praktikum utk fasa kedua... aku n partner aku, dayah memulakan perjalanan kami sebagai guru praktikum fasa 2 di sekolah kebangsaan jitra, kedah... aku pun x tau nak klasifikasikn prasaan aku sbg apa.. epy? sedih? emm...
mesti korang plik kan... nape aku x leh nak describe aku nye prasaan.... hari ni bermula dgn kurang menyenangkan namun alhamdulillah, di penghujung waktu persekolahan ia menjadi semakin baik... nape bermula dgn kurang menyenangkan... aku pun x tau nak cakap salah sape... kami atau dia.. tapi sebagai manusia, aku akui kesilapan itu turut berpunca dari kami... manusia tiada yang sempurna.. 
x pe la .. mungkin itu boleh dijadikan pengajaran utk aku agar lebih berhati-hati utk masa akan datang.. insyaAllah.. 

aku bakal ngajar budak darjah 4.. klas 1st lak tu... mati ler... aku really hope aku boleh buat... doakan aku tau... huhu...
ramadhan...
kau tiba jua...
aku bersyukur kerna masih punyai kesempatan untuk menemuimu...
aku amat berharap...
agar..
aku mampu memenuhi janji kita dengan sebaiknya...
insyaAllah...
kadang kala manusia mudah leka dengan kesenangan yang dipinjamkan oleh Allah SWT.... kelekaan yang membawa kepada keangkuhan... keangkuhan yang hanya akan menghancurkan jiwa yang dipinjamkan... keangkuhan yang hanya akan memberikan warna hitam kepada sekeping hati yang indah... subahanallah.... peliharalah hati dan jiwaku, keluargaku, teman-temanku dan saudara-saudaraku dari kelekaan nikmatmu yaAllah...

sesaat? bertahun?

senang untuk menyakiti... mudah untuk melukai... sesaat untuk mencalarkan sebuah jiwa..
.........................................................................................................
kita hanya perlukan sesaat untuk mencalarkan sebuah jiwa... namun... kita perlukan beribu tahun untuk mengembalikan warna di jiwa itu...
sesaat mahupun setahun... terletak pada akal dan kewarasan sekeping hati yang menghidupkan sesuatu jasad...

14 july 2012

Image
da lama aku tak mencoret di sini... mungkin kerna jiwaku kosong... mungkin juga kerna tiada yang menarik untuk dikongsi.... hari nie t'detik lak nak menconteng kat cini...
hari ulang tahun... sape yang tak suka kan... btol x.. hari tu la kita akan dirai.... kita akan diingati... tp ada x org yg  mo engat tarikh lahir sendiri... kalau aku diberi pilihan... aku tak nak engat.. plik kan... de gak manusia yg membenci tarikh dia melihat dunia... 
banyak peristiwa yang menyedihkan aku berlaku pada tarikh yang sama namun pada tahun yang berbeza... aku cuba untuk melupakan segala kepahitan demi merasai kemanisan walaupun hanya untuk sementara. 
14 julai 1990... tarikh aku dilahirkan... dan kini telah genap 22 tahun aku bernafas di muka bumi ini.. sesungguhnya aku bersyukur kerna masih diberi ruang dan peluang untuk terus berada di sini... walalupun banyak rintangan yang perlu dilalui, Dia tetap membenarkan aku untuk terus melihat dunia... aku cuba untuk mengekalkan senyumanku pada tarikh itu…

sebuah perjalanan yang dipinjamkan...

hidup... tak semuanya indah.. tak semuanya manis... kadangkala ia membawa titisan kekecewaan... di saat yang lain membawa angin kepahitan... namun itu lah kehidupan seorang manusia...
hidup... walaupun pahit... walaupun berduri... ia perlu dijalani... kerna dengan laluan beralun itu... seorang manusia mampu terus berdiri... seorang manusia itu mampu untuk terus bernafas...
dan  kehidupan itu yang mengajar manusia... menjadi seorang insan yang lebih baik...
itulah keindahan sebuah perjalanan.... kita tak kan merasai kemanisan tanpa melalui rintangan yang disediakan oleh Allah yang maha berkuasa... hanya dengan dugaan dan cabaran, kita akan lebih menghargai setiap hembusan nafas yang dipinjamkanNya... 

subahanallah.. besarnya kuasa Mu, ya Allah... alangkah indahnya jika aku mampu melihatnya dari dahulu.. tentu aku tidak akan tersasar dari jalanMu... tentu akan tidak akan mengeluh dengan setiap ujian yang Kau berikan.. moga aku tidak terus buta melihat laluan yang Kau ukirkan untukku... Amin....

gurls nyte out...

kemarin aku spend tyme ngan ex-roomate n 2 member dier... walaupun x bape chat, aku tetap epy... terlalu epy.. tq ecah, zana n kak long.... u guys da mewarnai malam yg suram untukku... kitaorang x de la g merewang mana pun.... just g melepak je... kitorg p melepak kat uptown... -alor star- tp x ramai sngat org kat stadium.. mayb sbb x de games kot mlm 2...  then kitaorg spend tyme kat i city versi alor star... bleh cuci mata ckit.. haha.... gler nye gatal... haha.... macam2 ragam manusia yg bleh aku perhatikan... sebab 2 kita kena sedia menerima setiap ragam yang ada.. baru la kita x pening2 nak melayan karenah org.. hehe... after minum2, kitaorg balik la.. nyer la semangat nak tengok bola.. upenyer tv3 x siar.. hahaha.. nye la nak marah... anyway aku tetap epy.. thanks adik2 akak.....

bermulanyer sebuah perjalanan baru....

alhamdulillah... aku bersyukur Allah masih meminjamkan nyawa untukku... aku bersyukur kerna Dia masih memberikanku kekuatan untuk terus berdiri di tengah badai.. alhamdulillah aku masih mampu tersenyum dan merasai kebahagiaan setelah dilanda tsunami kekecewaan... alhamdulillah aku mampu untuk melupakan apa yang telah terjadi antara kami tanpa perlu mengambil waktu yang lebih lama.... kini aku mampu untuk mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun hatiku pernah dirobek....
apehal lak nak jiwang3 pepetang nie.. huhu.. >< hari nie aku da bergelar pelajar sem 6... -gler nyer bangga- ble tengok jadual kelas sem nie... aku tak tau nak senyum ke nak nangis.. haha... kalu satu hari korang kena blaja math smpai 4 jam pe korang rasa???? hope aku mampu la survive dlm kelas... -jangan hanyut dlm mimpi da- so..  aku wish kat suma rakan seangkatan ngan aku... gud luck utk semester baru.... chaiyok!!!

changing the black route

da dua minggu aku cuti... perasaan??? epy ade.. sunyi pun ade... epy sebab bleh spend tyme ngan ma.. ngan abah.. sunyi sebab slalu kena dok sorang... huhu... org len kan keje....  hidup aku... full with black colour... sometyme it just make me feel that i'm just a burden to every1... why i can't have a colourful life like others... now i think i find the answer for that question... aku perlu mencari jalan pulang.. jalan yang diredhai Allah swt.. hanya dengan itu aku mampu untuk perolehi kebahagiaan hakiki yang sering aku cari... insyaAllah aku akan terus mencari redhaNya dan kebahagiaan yang disediakan dariNya untukku....
Image
tadi aku g jalan2 kat tasik darulaman... aku ikut adik2 aku... buat release tnsion memandangkan aku ada 3 paper ag tuk final t.. bukan nak buang masa tp nak amek angin..  ceh2... bab bagi alasan kan...^ ^
pe yg aku dpt tngok kat area tasik... orang maen bot... budak2 dok b'lari... emm.. epy jer... best gak jd budak nie.. org jog... org dok amek gambar.... emm.. pe ag ek... ow... orang jln2 ngan pakwe.. ngan makwe...
tetiba ase cam sdh lak... upanya baru aku sedar.. tmpt 2 la yg jadi saksi aku syg kat dia... watching the sunset 2gether with him... emm.. almost crying.. tp x kn nak nanges dpn org kn... kalu dulu ya.. mungkin aku hnya biarkan air mata 2 mengalir.. tapi bukan hari ini dan insyaAllah bukan esok hanya untuk seorang lelaki yang tak tahu menghargai sekeping hati wanita...
aku akui aku sunyi sngat.. aku jugak ngaku kadang2 aku cemburu bila tengk orang ada kapel.. untungnyer dia.. ade org syg.. ade org amek tau.. tak cam aku... telefon 2 kalu hilang pun aku x pasan agknya.. emm…

-SELAMAT HARI GURU-

16 mei 2012 hari yang paling bermakna buat seorang individu yang bergelar guru... hari dia diraikan oleh muridnya.... terutama kalu skolah rendah... berbakul-bakul hadiah yang cikgu dapat... hehe.. tapi bukan hadiah yang seorang guru harapkan.. cukup sekadar ingatan...
aku pun tumpang sekaki gak.. walaupun aku bukan cikgu.. tapi aku on d way jadi cikgu... hehe...
penah skali ada sorang budak nie call aku... aku engat kes ape la.. upanya nak wish sempena hari guru.. aku epy sngat tyme 2 sbb dia engat aku.. walaupun aku ada kat skolah dia hanya utk seminggu...
just now.. de sorang dak nie mesej.. wish teacher's day... nak nanges pun ada.... aku ngaja dia sebulan je pun... huhu...
alhamdulillah... walaupun masih dlm proses utk bergelar seorang guru.. aku punyai murid yg mengingatiku... aku epy sngat...
aku pun nak wish... SELAMAT HARI GURU  kepada semua cikgu2 aku.... thanks utk semua ilmu yg cikgu2 curahkan kepada saya... utk cikgu yg paling bermakna dlm hdp sy... my mum... mungkin ma bukan cikgu dlm dunia pendid…

it has come...

15 mei 2012... it comes already.. huhu.... hari yg paling aku tak mau 2gu... hari ni merupakan hari 1st aku exam sbg pelajar sem 5.. epy pun ada.. takut pun ada.... cam ne 2.. anyway, hari ni aku akan jawab paper edu 3106.. aku harap aku mampu jawab paper 2 t.. aku doakan agar suma member2 lain pun dpt jwb paper nie.... gud luck!!!!!

selamat hari ibu...

selama ni aku tak pernah tau hari ibu tu haram diraikan... bnyak rupaknya dakyah orang kafir yang ingin musnahkan islam nie.. cuma kita sebagai umat islam yang tidak mampu utk lihat niat mereka... subahanallah...
aku pun jd serba salah tuk wish kat org2 yg aku penah wish dulu.. kalu wish.. adakah aku meraikannya? tp kalu tak wish... aku akan buat diaorg trase ke? pening2..... so how?????
anyway aku this is 4 my mum and all mumy....
ibu.. insan yang paling dekat dgn aku... insan yang sering bersamaku.... insan yang kerap membisikkan kata-kata semangat untukku...
dulu.. aku sering mengeluh... kenapa ma tak sayang adik... kenapa ma asyik nak marah adik..
kini.. aku sedar... marahnya bukan kosong... paksaannya berisi.. hanya untuk aku... agar aku tidak hanyut dalam kemanjaan dunia... agar aku mampu menjadi seorang insan yang berguna.. terima kasih ma...
kasih seorang ibu tidak perlu hari untuk dirai... sayang seorang ibu tidak perlu masa untuk diingati... kerna hari dan masa.... sentiasa bersama.. kasih dan sayang dar…

alhamdulillah...

alhamdulillah.. Allah masih panjangkan usiaku... Allah masih beri ruang untuk aku terus melihat keindahan duniaNya... Allah masih menyediakan jalan untuk aku terus lalui di alam ini...
alhamdulillah.. aku masih mampu merasai kasih sayang.. aku masih mampu berdiri sebagai seorang insan walaupun bersama hati yang luka... aku masih mampu mengukir senyuman untuk insan lain...
alhamdulillah....

demam exam....

sedar tak sedar da nak abeh da sem 5... exam pun dah nak dtg melawat.. huhu.. gler ar.... mmg x ready langsung... ase cam hancur jer.. cam ne ni... huhu.... jom study sama2......
hari ni aku dok benging hafal definisi dlm bab 2 paper ip.. ase cm nak hempok jer buku nie.. t'seksa gler nak engat benda2 alah nie.. confirm2 lepas abeh paper nie da x engat da kan....
ni antara definisi yang aku dok tenung dr semalam..
bangsa - sekelompok manusia yg dianggap memiliki identiti b'sama, punyai kesamaan bahasa, agama, ideologi & budaya.
integrasi sosial - satu proses menyatupadukan pelbagai kelmpok melalui 1 identiti bersama dgn menghapuskan perbezaan dan identiti masyarakat.
akulturasi - berlaku perubahan & pinjam-meminjam unsur kebudayaan
asimilasi - kump minoriti hilang identiti kump & diserap oleh kump yg dominan dr segi kebudayaan & sosial
asimilasi budaya - kump minoriti belajar ciri-ciri kebudayaan ,asyarakat setempat utk diamalkan dlm kehidupan seharian (cara berpakaian)
asimil…

...just for me.... plez be strong again....

jiwa.. sendirian lagi... menangis lagi... berdarah kembali....
jiwa.. bangkitlah kembali... berdirilah lagi... terus tulus... berjuang bersama hati... bersama harungi... ribut dugaan yang semakin parah... melanda dasar sekeping hati....
kenapa aku perlu bersedih...  bukan ke aku da biasa dengan keadaan itu... bukan satu jam.. bukan satu hari... tapi da terlalu lama...
so why i have to feel sad for thing like that.. i used to it.. for more than 3 years... cammon aina... stop wasting ur tears for those person...
 please find ur strenght again.. cause i know.. she there.. deep in ur mind and heart... plez let her out again...
don't let anyne kill u for nothing... keep running to the finish line.. it not that far ryte now... it only take a few more steps from now.. do it for ur parents... u do want to see them proudly smile when u reach the line....
u're not alone.. u have Allah by ur side... u  also have ur parents... keep smiling like u used to do... chaiyok.....

sukar

aku gembira kerna ada ruang untuk mengenalinya... aku bahagia kerna punyai kesempatan untuk mendengar suaranya... aku senang kerna pernah disedari kehadiranku olehnya...
ya... aku teramat gembira... walau ianya hanya untuk seketika...
aku sedar.. aku tahu... aku tidak layak untuk sesiapa...
walaupun aku suka akan kehadirannya... tidak sekali aku sakiti kaumku sendiri... aku mengerti kesakitan akibat cinta.. aku sedar kepedihan kerana perasaan..
aku tahu rasanya.. dan ia tidak semanis madu... ia tidak sepahit hempedu... pelbagai gelodak perasaan akan tiba... menghantui diri ini...
aku tahu... aku da lama tahu... kebenaran yang menyakitkan.. tapi aku hanya membiarkan ia berlaku..
kerna aku tahu... jauh di sudut hatiku.. ada sesuatu untuknya.. walaupun aku tidak mengerti apakah ia....
namun... aku gembira... gembira kerana aku masih mempunyai perasaan seorang wanita... aku bersyukur... kekecewaan yang lalu tidak membunuh jiwa wanitaku... aku benar-benar bersyukur....
dan..
aku juga bersyukur... ia tamat.. tamat sebelum t…

30 april 2012

Image
tapi aku involve ngan seminar.. tapi jangan tanye aku sal seminar 2... kenapa.... sebab aku tak tau apa2 pun.. huhu..
tetiba je aku ase gatal tngan nk menulis... so ini la hasilnya.. khas buat member aku yang tngah rindu kat pakwe dia yg jauh di negara org... hope ur love will blooms 4ever...
aku di sini... kau di sana... aku melihat bintang... kau merenung bulan... dengan satu harapan.. aku melihatmu.. dan kau melihatku...
walau benua ada diantara kita... kau tetap setia... aku tetap menanti... kerna... aku yakin... kau mampu... terus bersama aku... pertahankan jalinan kasih... tautan sayang... walau ada ribut melanda... menguji... rasa cinta antara kita....
p/s: de edit ckit dr yg td... ase cm x sdp lak bunyi yg td.. hehe..  hope u epy with this 1....

alhamdulillah...

Image
minggu yang memenatkan dah berlalu... kejohanan olahraga tahunan pun da berlalu... walaupun letih, aku tetap enjoy... mana ag aku nak amek pengalaman kan.. hehe... KOT kali nie yang paling best.. huhu.. tu bukan aku yang cakap.. tu aku amek kata2 lec.. rasa bangga gle jadi sebahagian drpd pihak pengelola KOT... thanks guys 4 the most great day!!!!!!!!!!!!!

-my classmate-

pening..

adakah aku sentiasa menjadi beban... adakah aku hanya parasit dalam hidup orang lain... siapa aku...
aku tidak pernah mahu menyusahkan insan lain... aku tidak pernah mahu menjadi beban sesiapa.... aku hanya ingin bernafas dengan tenang di dunia ini..
mampukah aku menjadi insan yang lebih bahagia.... subahanallah.....  moga aku mampu untuk terus berdiri....

salam jumaat semua....

20 april 2012... hari jumaat... penghulu segala hari... sungguh aku bersyukur kerana masih diberi  ruang dan peluang untuk terus bernafas di muka bumi ini... sungguh aku bersyukur  kerana aku masih ada waktu untuk memperbaiki diri aku... terima kasih ya Allah... untuk nikmat yang kau telah berikan... aku benar-benar bersyukur...
kesedihan tidak akan memberikan apa2 makna  jika tidak disusuli dengan keinsafan... itulah yang aku cuba lakukan kini.. menghargai setiap kesedihan... menghargai setiap titisan air mata yang telah mengalir... agar aku tidak terus mengulangi kekhilafan yang sama... aku bersyukur kerana aku punya peluang  untuk merasai segala dugaan itu.. kerana aku tahu.. Allah tidak akan menguji umatnya melebihi kemampuan diri... alhamdulillah....

jom online...

memang aku sewel ari nie.. 1st tyme aku online tyme kuliah... haha.. 2 makne nyer aku da capai boring tahap cipan dah.... jap2 maen fb.. jap2 bukak game... memang masuklah ilmu hari nie... huhu... cam ne la aku nak ngaja budak2 suh dengar pe yg cikgu ajar.. aku pun sama je.. hahahaha....

berlalu sudah hari semalam...

17 april 2012... da pegi da.. tarikh 2 x kn balik ag pd kita... so apa yg kita da buat sepanjang tarikh 2... adakah ia berlalu dengan penuh erti... atau ia sekadar hari kosong yang telah ditinggalkan.... emmm..... tu terpulang lah pada diri setiap insan yang masih diberi ruang dan peluang utk terus bernyawa....
17 april 2012... satu tarikh yang agak sibuk bagi diri aku.. tapi alhamdulillah... aku masih mampu untuk mengharunginya....
walaupun detik itu telah berlalu.. aku masih berusaha untuk terus kuatkan diri aku... aku tahu... aku masih punyai ruang-ruang kelemahan yang perlu aku tutupi.... semoga Allah mengizinkannya... amin....

nothing....

awak..  dengar la cakap saya... saya bukan nak sakitkan awak... saya just nak tlg awak je....
awak.... saya mintak sangat kat awak... awak tlg la jangan bukak pintu hati awak untuk sesape pun.... saya tak nak awak kecewa lagi.... awak.... tolong la dengar cakap saya ni ek....
ikhlas dari saya.... tuan kepadan awak (hati)  yang dipinjamkan oleh Allah yang satu....