selamat hari ibu...


selama ni aku tak pernah tau hari ibu tu haram diraikan...
bnyak rupaknya dakyah orang kafir yang ingin musnahkan islam nie..
cuma kita sebagai umat islam yang tidak mampu utk lihat niat mereka...
subahanallah...

aku pun jd serba salah tuk wish kat org2 yg aku penah wish dulu..
kalu wish.. adakah aku meraikannya?
tp kalu tak wish... aku akan buat diaorg trase ke?
pening2.....
so how?????

anyway aku this is 4 my mum and all mumy....

ibu..
insan yang paling dekat dgn aku...
insan yang sering bersamaku....
insan yang kerap membisikkan kata-kata semangat untukku...

dulu..
aku sering mengeluh...
kenapa ma tak sayang adik...
kenapa ma asyik nak marah adik..

kini..
aku sedar...
marahnya bukan kosong...
paksaannya berisi..
hanya untuk aku...
agar aku tidak hanyut dalam kemanjaan dunia...
agar aku mampu menjadi seorang insan yang berguna..
terima kasih ma...

kasih seorang ibu tidak perlu hari untuk dirai...
sayang seorang ibu tidak perlu masa untuk diingati...
kerna hari dan masa....
sentiasa bersama..
kasih dan sayang dari seorang ibu....

Comments

Popular posts from this blog

any suggestion????

sapo make lado, dio la hok sero pedah.....